سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پنج شنبه 90 اردیبهشت 29 , ساعت 11:30 صبح

جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با خانواده شهیدان سید جواد و سید کریم خوش قلب طوسی دیدار کردند.

در این دیدار پدر شهیدان خوش قلب طوسی خاطر نشان کرد: زمانی بود که رئیس این مملکت به خارجی ها حق توّحش می داد. امروز از شنیدن نام ایران و جوان ایرانی پشت خارجی ها می لرزد. این اقتدار و امنیت به برکت خون شهیدان ما و رهبری امام (ره) و زعامت حضرت آیت الله خامنه ای (دام ظله) است، قدر این موقعیت را بدانید و برای خدمت تحصیل کنید.

مادر این دو برادر شهید نیز با بیان خاطراتی از فرزندان شهیدش تصریح کرد: شهیدان من به علم و تحصیل خیلی اهتمام داشتند و اگر من می توانستم مهمترین کاری که پیش می گرفتم فعالیت علمی بود. شما هم اگر می خواهید پیرو شهیدان باشید همانطور که رهبر انقلاب می خواهند به پیشرفت علمی کشور اهتمام داشته باشید.

همچنین حاج خلیل موحد دایی و همرزم شهیدان خوش قلب طوسی در این دیدار ضمن ذکر خاطره ای از سید جواد پیرامون اقناع ایشان در استفاده از بیت المال گفت: آنها که به درجه شهادت رسیدند حتی حاضر نبودند در حد یک پیراهن اضافه تر از سهم خودشان استفاده کنند. در همان ایام کسانی هم بودند که داشتند سهم بیت المال را برای بعد از جنگ خودشان و فرزندانشان کنار می گداشتند. که این مسائل بعد از جنگ خودش را نشان داد و در سال های اخیر تأثیرات مهلک خود را گذاشت. حتی کسانی هم بودند که در جبهه ها عرق می ریختند اما به خاطر ولنگاری در استفاده از بیت المال عاقبت از مسیر انقلاب و امام (ره) منحرف شدند.
وی در ادامه با تاکید بر نقش موثر قرآن در راه و هدف شهدا اظهار داشت: به فرموده پیامبر (ص) اگر دوست دارید و اراده کنید زندگی تان، زندگی سعدا و مرگشان، مرگ شهدا باشد به قرآن پناه ببرید و به آن عمل کنید. راه رسیدن به شهدا عمل به قرآن است.

وی در توصیف ویژگی کسی که به دنیا گره خورده به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد که فرمودند ، این فرد همچون کرم ابریشم است که به مرور زمان تاریکی پیله اش فرو می رود و آنجاست که روشنایی بیرون را انکار می کند.

این همرزم شهیدان سیدجواد و سید کریم تصریح کرد: اگر انسان مراقب نباشد و یک گوشه دنیا به او وصل شود، رفته رفته دنیا از همان گوشه، تمام وجوش را فرا می گیرد و در قلب و تمام اعضا و جوارحش رسوخ می کند. انسانی که به دنبال گناه و مفسده است علاوه بر خود دیگران را نیز به گناه دعوت کرده و به تعبیری نه تنها خود شیطان می شود بلکه شیطان پروری هم می کند.
حاج خلیل موحد افزود: این دو شهید بزرگوار و تمامی شهدایی که امروز محتاج آنها هستیم فقط یک کار کردند. آنچه از کتاب و دستورات خدا شنیدند و باور کردند در زندگی شان عمل کردند.

 وی با بیان اینکه سعی کنید در مسیر خدا گام بردارید گفت: امام خمینی (ره) چندین سال است از دنیا رفته اند ولی چون در رأس هرم معنویت بود، وجودش دنیایی را به یاد خدا می اندازد و هنوز پس از گذشت سال ها از ارتحال ایشان، نامشان در دل ها غوغا می کند.
این یادگار دفاع مقدس دوران جوانی را بهترین فرصت برای گرایش به حق عنوان کرد و گفت: اگر طهارت جوانی از دست برود به تدریج تمایلش را برای نزدیک شدن به حق از دست می دهد.ایشان اظهار داشت: زمانی که امثال من که در جبهه از ترس گلوله و خمپاره سرمان را می دزدیدیم، شهیدانی همچون سید کریم به تمام قد می ایستادند و تفنگ به دست به بچه ها روحیه می داد. این روحیه هم مال آن روز و ساعت و لحظه نبود. آن حال مال زمانی است که یک نفر دارد پرونده اش را برای رفتن آماده می سازد.

حاج خلیل موحد همچنین ادامه داد: شهید کریم همیشه شاد بود و با شوخ طبعی رزمنده ها را به خنده وا می داشت.. حتی پس از شهادت برادر کوچکترش سید جواد با اینکه بار غم سنگینی را تحمل می کرد. سید کریم در آخرین روزهای عمر شریفش بسیار گریه می کرد و شیدایی خاصی پیدا کرده بود.
گفتنی است در پایان این دیدار دانشجویان نماز مغرب و عشاء را در منزل شهیدان خوش قلب طوسی به جماعت اقامه کردند.

 

کلیپ تصویری این دیدار انشاء الله به زودی....

 




لیست کل یادداشت های این وبلاگ